För Medlemmar

Här finner du information som är relevant för dig som bor i vår förening. Är du nyinflyttad så ber vi dig läsa igenom följande och skicka ett meddelande via kontaktformuläret ovan om du har frågor!

Medlemsutskick och kallelser sker normalt sett via e-post. Det är därför viktigt att anmäla samtliga e-postadresser i hushållet till styrelsen. Det går bra att skicka in informationen till oss via Kontaktformuläret här på hemsidan.

Lägenheterna har fiber via Telia. Det är dit man vänder sig vid beställning av kanalpaket, bredband och telefoni.

Elnätsleverantör är Ellevio. Där anmäler ni flytt och kan även få info om strömavbrott. https://www.ellevio.se/privat/

Föreningen har tecknat avtal om Teknisk Förvaltning via Nabo. Detta innebär att vi i styrelsen får hjälp med exempelvis underhållsplanering, fastighetsbesiktningar och att ta in hantverkare vid behov. 

Felanmälan avseende fastigheterna där föreningen svarar för underhållet görs till styrelsen, via vårt kontaktformulär.

Akuta fel/jour som ligger inom Bostadsrättföreningens ansvar enligt stadgarna kan hanteras av Låsinväst på kvällar och helger. Gäller endast akuta fel som inte kan vänta till nästa vardag. Exempelvis akut vattenläcka. Telefonnummer till Låsinväst är 031-80 24 24. Fel som ligger utanför Bostadsrättsföreningens ansvar ombesörjs av bostadsrättsinnehavaren.

Vid brand, ring 112.

Föreningen är medlem i Bostadsrätterna som hjälper styrelsen med juridisk rådgivning. Vi har även tecknat Bostadsrätternas fastighetsförsäkring, styrelseansvarsförsäkring samt ett kollektivt bostadsrättstillägg. Tänk på att du som medlem alltid måste skaffa en egen hemförsäkring. Föreningen har även tecknat trygghetspaket via Anticimex.

För att din värmepump ska fungera väl är det ditt ansvar att du motionerar värmepumpens ventiler regelbundet. Du behöver även rengöra filtret med jämna mellanrum. Instruktion finns i din användarmanual. Filtret ska även bytas ut när det inte längre går att rengöra ordentligt. Du kan köpa nytt filter via den här länken. http://www.nibe.se/Produkter/Franluftsvarmepumpar/Bestallning-av-filterduk/  

Tänk även på att smörja beslag på lägenhetens fönster och dörrar vid behov. Enligt stadgarna skall fönster ombesörjas av bostadsrättsinnehavare. Fönsterservice i Bohuslän AB, Roland Andersson, 070 3100 896 har erfarenhet av dessa fönster och kan kontaktas av bostadrsättinnehavaren om den anser sig av behov av hjälp på egen bekostnad.

Glöm inte att du måste ansöka hos styrelsen om du vill bygga om din lägenhet, göra ingrepp på fasaden för exempelvis montering av markis eller liknande samt om du vill hyra ut din lägenhet i andrahand. Blanketter för detta och även lite andra dokument finner du under Dokument i menyn.

Skulle mot förmodan en tvist någon gång uppstå mellan dig som medlem och föreningen i ett ärende kan du vända dig till Bostadsrättsnämnden. Vi följer givetvis nämndens yttrande. 

http://www.bostadsrattsnamnden.se/

Avgiften är för närvarande 4800 kronor per månad och betalas via faktura eller autogiro. Vår ekonomiska förvaltare är Nabo Uppsala AB.
De sköter det ekonomiska åt föreningen och har följande kontaktuppgifter:

Sankt Olofsgatan 35 - 753 30 Uppsala -
Tel: 010 288 00 00

Slutligen vill vi även tipsa om att man kan kontakta kommunen görs via nedanstående länk. Exempelvis vid nedskräpning, klotter och trasig belysning i vårt område. http://goteborg.se/wps/portal?uri=gbglnk:gbg.page.20120828-110230

Mvh Styrelsen